. carrefour


Opublikowano: 2015-06-01

Koleje Małopolskie przewiozły pół miliona osób


W poniedziałek Kolejami Małopolskimi przejechał półmilionowy pasażer. Pani Agnieszce, studentce Uniwersytetu Ekonomicznego oraz mieszkance Wieliczki, gratulowali marszałek Marek Sowa, członek Zarządu Województwa Małopolskiego Jacek Krupa oraz prezes zarządu Kolei Małopolskich Ryszard Rębilas.

fot. Województwo Małopolskie

Szczęśliwa pasażerka otrzymała też bilet uprawniający do przejazdów na trasie Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia – Kraków Główny przez dwa wybrane miesiące. To ogromny sukces – w ciągu zaledwie sześciu miesięcy (tzn. od 14 grudnia 2014 r.) Koleje Małopolskie przewiozły pół miliona pasażerów. Jak wynika ze statystyk – w godzinach porannego szczytu pociągi przewożą w jednym składzie na trasie Wieliczka – Kraków ponad 200 osób.

Cieszymy się bardzo, że Koleje Małopolskie tak dobrze przyjęły się na trasie między Krakowem a Wieliczką. Świadczy o tym rosnąca z każdym miesiącem liczba pasażerów. Przewidujemy, że milionowy pasażer przejedzie pociągiem już we wrześniu tego roku – mówił marszałek Marek Sowa, dodając, że według szacunków za około 5 lat Koleje Małopolskie będą wozić na trasie Kraków – Wieliczka – Kraków ok. 15 tys. pasażerów dziennie, a więc tyle, ile w najlepszym okresie lat 80-tych.

Bardzo sobie chwalę przejazdy Kolejami Małopolskimi. Jest wygodnie, szybko i punktualnie. Naprawdę bez porównania z tym, co było wcześniej – mówiła z uśmiechem Pani Agnieszka, półmilionowa pasażerka Kolei Małopolskich.

Jak podkreślali w poniedziałek marszałek Marek Sowa, członek Zarządu Województwa Małopolskiego Jacek Krupa oraz prezes Zarządu Kolei Małopolskich Ryszard Rębilas, Koleje Małopolskie z każdym miesiącem przekonują do siebie coraz więcej pasażerów. W grudniu 2014 r. małopolskie pociągi przewiozły ponad 26 tys. osób, podczas gdy w kwietniu br. – aż 117 tys. osób.

Trudno się temu dziwić – już teraz Koleje Małopolskie mogą pochwalić się wieloma autami:

• nowoczesnym taborem (10 elektrycznych pociągów klimatyzowanych pociągów),
• dogodną siatką połączeń (pociągi odjeżdżają o stałych godzinach, co 30 minut, kursując od godz. 5.10 do godz. 23.10 z Krakowa i od 5.08 do 23.38 z Wieliczki)
• biletem zintegrowanym z komunikacją miejską w Krakowie (pasażer kupujący bilet na 70 minut może poruszać się koleją, a także w tym czasie skorzystać z oferty krakowskiej komunikacji miejskiej). Osoby codziennie podróżujące do pracy, szkoły, na uczelnię mogą korzystać ze Zintegrowanego biletu okresowego ważnego w różnych środkach transportu.
• zintegrowanym systemem autobusowo-kolejowy na terenie gminy Wieliczka (autobusy wożą pasażerów na trasie Wieliczka Rynek-Kopalnia – Byszyce oraz Wieliczka Rynek-Kopalnia – Raciborsko)
• możliwością kupna biletów także na pociągi Przewozów Regionalnych w kasach
i w pociągach Kolei Małopolskich (jeden bilet na trasy dwóch przewoźników).
• świetną punktualnością (według ranking Urzędu Transportu Kolejowego za IV kwartał 2014 r. Koleje Małopolskie były najpunktualniejszym przewoźnikiem w kraju, aż 99, 81 proc. kursów odbywało się zgodnie z rozkładem jazdy).

W trakcie poniedziałkowej uroczystości wręczenia biletu dla półmilionowego pasażera marszałek Marek Sowa zdradził m.in. dalsze plany Kolei Małopolskich. Wśród nich jest m.in. obsługa połączeń Kraków Główny – Międzynarodowy Port Lotniczy Balice (planowany czas przejazdu tylko 18 minut, pociągi kursujące co 30 minut), a także Kraków – Miechów (przewidywany czas przejazdu 40 minut) oraz Kraków – Tarnów (przewidywany czas przejazdu ok. 75 minut, a dla pociągu przyspieszonego ok. 60 minut ). Koleje Małopolskie planują, że na obu trasach w godzinach szczytu, czyli między 5 a 9 rano oraz między 15 a 19, pociągi będą jeździły co pół godziny, a poza nim – co godzinę. Jak dodał marszałek, Województwo Małopolskie kupi też kolejne pociągi elektryczne.

Tematem poniedziałkowego briefingu była również rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jak tłumaczył m.in. prezes Ryszard Rębilas, docelowy plan zakłada, że pociągi Kolei Małopolskich będą wozić pasażerów także na trasach: Kraków – Trzebinia/Chrzanów oraz Sędziszów – Kraków – Podbory Skawińskie. Do zakończenia budowy podstawowego układu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej niezbędne jest jednak zakończenie dwóch dużych inwestycji realizowanych przez PKP PLK, czyli budowa drugiej pary torów z Dworca Głównego przez Płaszów do Bieżanowa oraz łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki.

(Biuro prasowe/pkorb)