Przy okazji Święta Kobiet warto zwrócić uwagę na pomysły i rozwiązania, które pomagają kobietom dbać o zdrowie. Są firmy, jak AILIS, które troskę o kobiety wpisały w swoje DNA i im dedykowały całą swoją aktywność.
AILIS wyprzedza raka
AILIS to krakowski start-up, który przez ostatnie 7 lat pracował nad technologią wczesnego wykrywania raka piersi. W efekcie tych działań powstał jedyny na świecie kompleksowy system monitorowania zdrowiapiersi, oparty o sztuczną inteligencję i sieci neuronowe.Nowotwór piersi wykryty w początkowej fazie rozwoju zwiększa szansę wyleczenia. Na świecie nie było jednak do tej pory skutecznego sposobu na wczesną diagnozę tego nowotworu, szczególnie u młodych kobiet.
Michał Matuszewski, pomysłodawca i inicjator badań nad nową metodą, zaangażował przed kilku laty do współpracy wybitnych naukowców m.in. z ośrodka CERN pod Genewą, z Politechniki Gdańskiej, Instytutu Fizyki Jądrowej Polskiej Akademii Nauk, ekspertów od inżynierii biomedycznej, lekarzy onkologów z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie (jednostki Breast Unit – centra leczenia chorób piersi), a także najlepszych polskich programistów. Wspólnie stworzyli metodę badań, która uratować może nawet miliony kobiet przed rozwojem tej choroby.
Zespół AILIS połączył wiele „elementów” w jeden system. Wykorzystując sieci neuronowe sztucznej inteligencji, rozwiązania telemedyczne oraz obrazowanie dynamiczne zaprojektował innowacyjne urządzenie wykrywające anomalie, które pojawiają się w piersiach, gdy rozwija się w nich nowotwór, jeszcze zanim guz przyjmie wielkość, pozwalającą na dostrzeżenie go w innych badaniach.
Współpraca z Mercedes-Benz
AILIS przygotowując się do badań klinicznych systemu (II kwartał 2023 r.) rozpoczął poszukiwanie partnerów, dla których wsparcie kobiet jest ważnym aspektem działalności. Tuż przed Dniem Kobiet firma ogłosiła, że rozpoczęła współpracę z Mercedes-Benz – Sobiesław Zasada Automotive. Na początek wspólnych działań diler samochodowy przekazał na potrzeby związane z badaniami klinicznymi jeden z swoich samochodów GLS. Obie marki planują też szereg wspólnych inicjatyw kierowanych do kobiet.
- Współpraca odegra znaczącą rolę w tworzeniu pozytywnej przyszłości dla kobiet. Naszym celem jest, aby każda kobieta na świecie mogła przebadać piersi bez bólu i szkodliwego promieniowania, ale także mogła monitorować ich stan, bez względu na pochodzenie, miejsce zamieszkania lub wykonywany zawód. Nasze partnerstwo z Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Automotive ma strategiczne znaczenie, gdyż po przeprowadzeniu badań klinicznych AILIS chcemy dalej rozwijać nasz projekt i wprowadzić na rynek mobilną wersję urządzenia. Dziś jesteśmy u progu rewolucji technologicznej, która dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji będzie w stanie wykryć niepokojące zmiany w piersiach na bardzo wczesnym etapie, gdy możliwość wyleczenia jest bardzo wysoka. W ten sposób chcemy, by kobiety przestały się bać raka piersi, a skupiły się na monitorowaniu stanu ich zdrowia – mówi Michał Matuszewski, CEO AILIS.
Marki dla kobiet
Mercedes jako jedyna marka motoryzacyjna, nie tylko nosi imię kobiety, ale i aktywnie działa na rzecz wzmocnienia pozycji kobiet we współczesnym świecie - Realizujemy projekt „She’s Mercedes”. Duże grono naszych klientów to kobiety, a w strukturach naszej spółki pracuje ich ponad 150, dlatego tym bardziej jako największa sieć dealerska Mercedes-Benz z przyjemnością wspieramy projekt AILIS, którego technologia może uratować życie wielu kobiet. Rak piersi nie patrzy bowiem na wiek czy status społeczny – niszczy plany wielu kobiet na przyszłość, odbierając im szansę na to, by mogły podążać za swoimi marzeniami i je realizować – mówi Barbara Bednarczyk, Szef Marketingu - przedstawiciel Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Automotive. Projekt AILIS wpisuje się w społeczną misję marki Mercedes-Benz, która konsekwentnie, od wielu lat wspiera kobiety na wielu płaszczyznach.