W wielickiej edycji pola na planszy zastąpiły najsłynniejsze podziemne przestrzenie i atrakcje kopalni wpisanej na Listę UNESCO. Uczestnicy kupują, rozwijają i wymieniają „solne nieruchomości”, a po drodze trafiają na zdarzenia nawiązujące do historii i tradycji kopalni. Całość uzupełniają dopracowane detale: personalizowana plansza z mapą wyrobisk, pionki stylizowane na charakterystyczne rzeźby solne, karty Szansa i Kasa Społeczna z fabularnymi opisami, stylizowane banknoty i klasyczne kostki. To idealny pomysł na prezent, pamiątkę lub wspólną zabawę podczas spotkań z rodziną i przyjaciółmi.
„
Wprowadzenie dedykowanej edycji Monopoly to dla nas strategiczny krok – łączymy klasyczną grę z lokalnym dziedzictwem i wzmacniamy ofertę pamiątek skierowanych zarówno do turystów, jak i kolekcjonerów. Chcemy, aby każdy produkt w sklepie był nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale też angażował emocjonalnie i edukacyjnie” – podkreśla Barbara Ptak, Prezes Zarządu Kopalni Soli „Wieliczka” Turystyka.
Wydawca – Winning Moves – przygotował produkt w wersji dwujęzycznej (polski/angielski), z myślą o turystach z kraju i z zagranicy. Gra jest przeznaczona dla minimum dwóch graczy od 8. roku życia.
Twórcy podkreślają, że każda rozgrywka ma oddawać atmosferę zwiedzania – z dreszczykiem odkrywania kolejnych korytarzy i komór – a jednocześnie zachęcać do poznania historii i specyfiki jednego z najważniejszych polskich zabytków. Edycja trafiła do sklepu z pamiątkami kopalni, możecie ją również zamówić przez Internet –
tutaj.